sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Matkalla tuntemattomaan

Tuntemuksia matkalta Sevillaan:

Nyt jännittää. On epätodellinen ja innostunut olo. Tässä sitä istutaan lentokoneessa matkalla Malagaan, josta matkaan junalla Sevillaan. Junamatka kestää vajaat kolme tuntia ja toivottavasti saan käyttää sen nukkumiseen. Sain matkaseuraksi kaksi tyttöä Vaasan kauppiksesta, Nooran ja Veeran. Mukavaa, kun ei tarvitse matkustaa yksin J. Ehdin jo ennen nousua tutustua edessäni istuvaan tyttöön, joka on myöskin matkalla Sevillaan, mutta au pairiksi. Onneksi se ystävien saaminen ei ole ollut koskaan vaikeaa minulle!
Herätys oli täysin epäinhimilliseen aikaan, mutta innostus voitti väsymyksen, enkä usko nukkuvani koneessa. Kaikki meni hyvin, lukuun ottamatta perinteistä lähtöpaniikkia, kun boarding passia ei löytynyt. Kentällä piti vielä tunkea käsimatkatavaroihin kaikki mahdollinen; on se 20kg painorajoitus aina vaan liian pieni (ainakin naisille!).Äiti ja Antti tulivat saattamaan minut ja onneksi heidän hyvästely ei ollutkaan niin raskasta kuin olin etukäteen ajatellut, ehkä olin jo itkuni itkenyt etukäteen.

Tänään minun pitäisi olla perillä iltapäivällä viiden aikaan Santa Justan rautatieasemalla Sevillassa. Siitä otan bussin keskustaa kohti ja bussipysäkille minua tulee vastaan kämppikseni Julia! Mukavaa, ettei tarvitse yksin etsiä oikeaa katua ja taloa. Toivottavasti saisin tänään hankittua myös kaiken tarpeellisen. Tarvitsen ainakin paikallisen liittymän, jotta saadaan whatsapp laulamaan. Pitää ostaa myös ruokaa kotiin (sunnuntaisin ei ole kaupat auki) ja shampoot ja muut jätin myös suosiolla Suomeen.
Huominen sunnuntai menee varmaan tavaroita purkaessa ja kämppiksiin tutustuessa. Ajattelin myös nukkua pitkään ja mennä lenkille ja samalla tutustua uuteen kotikaupunkiini. Sään pitäisi olla mitä mahtavin: +17C ja auringonpaistetta, joten kelpaa juosta ympäri kaupunkia!

…vähän myöhemmin

Malaga toivotti meidät tervetulleiksi lämpimällä säällä. Suunnistimme keskustaan lentokentän junalla, jossa pääsinkin heti testaamaan espanjan taitoani. Oli ilmeisesti siesta-aika, sillä ravintoloissa ei tarjoiltu ruokaa, mutta onnistuin kuitenkin selvittämään meille ravintolan, jossa ruokaa olisi tarjolla. Lounaan jälkeen kävelimme lyhyen matkan juna-asemalle. Ennen kuin pääsimme laitureille, meidän laukut läpivalaistiin!! Aika tarkkaa puuhaa, mutta toisaalta tuli turvallinen olo. Junamatka meni mukavasti. Matkalla oli upeita maisemia, joista voin laittaa kuvia myöhemmin.
Perillä Sevillassa löysin Julian helposti ja menimme kotiin. Myöhemmin samana päivänä lähdettiin vielä Julian kanssa kävellen keskustaan. Kotoa keskustaan kävelee n. 10min, joten matka on erittäin lyhyt! Sain Julian avulla hankittua liittymän (nyt toimii netti!!) ja käytiin myös ruokakaupassa ostamassa aamupalaa. Kaupasta löytyi kaikkea mitä tarvitsin ja se oli lähellä kotia, joten pisteet siitä!
Tässä vähän kuvia lauantai-illalta keskustasta. Kävimme Veeran ja Nooran kanssa tapaksilla ja kävelin sitten kotiin superväsyneenä nukkumaan. Huomenna laitan lisää kuulumisia ja kuvia!

Katedraali keskellä keskustaa. Kuvassa näkyy vain murto-osa siitä :D

Linda

1. Mukavaa oloa Sevillaan!! :)

T. Sonja

2. Menipäs mutkikkaaksi meikäläiselle tämä kommentin lisääminen, toivottavasti onnistuu. Tarkoitus oli vain laittaa, että "kiva kun pidät blogia, on mielenkiintoista seurata kokemuksiasi Linda. t. Pirjo".

1. Joo on vähän mutkikasta kun pitää valita tuo käyttäjä :/ koitan pitää teidät ajan tasalla mahdollisimman usein! :)